Psycholodzy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(6)
Czytelnia dla Dorosłych
(10)
Autor
Grudziewska Ewa
(2)
Alochno-Janas Anna
(1)
Berent Damian
(1)
Crowder Amanda K
(1)
Edwards Allison
(1)
Elsenraat Tracy
(1)
Gmitrowicz Agnieszka (1953- )
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Górnik-Durose Małgorzata
(1)
Hetman-Krajewska Joanna
(1)
Hull Robert
(1)
Jach Łukasz
(1)
Janas-Kozik Małgorzata (1959- )
(1)
Jankowiak Barbara
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kmiecik Anna M
(1)
Kocurowska Maria
(1)
Kowa Anna
(1)
Kwak Magdalena
(1)
Niedźwiecka Dorota
(1)
Obara-Gołębiowska Małgorzata (1978- )
(1)
Olesiński Piotr
(1)
Pasztak-Opiłka Agnieszka
(1)
Phifer Lisa Weed
(1)
Pinkowska-Zielińska Hanna
(1)
Rubaj Marzena
(1)
Sikora Teresa (psycholog)
(1)
Sitkowska Sylwia
(1)
Soroko Emilia (1979- )
(1)
Sybilska Agnieszka
(1)
Warakomska Joanna
(1)
Wilczek-Rużyczka Ewa
(1)
Witkowska Marta
(1)
Zalewski Bartosz (psycholog)
(1)
Łuszczyńska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Dzieci
(5847)
6-8 lat
(3719)
0-5 lat
(2595)
9-13 lat
(2479)
Młodzież
(1333)
Psycholodzy
(16)
Dorośli
(728)
14-17 lat
(692)
18+
(157)
Rodzice
(151)
Szkoły wyższe
(82)
Nauczyciele
(53)
Szkoły podstawowe
(24)
Studenci
(21)
Pedagodzy
(19)
Psychoterapeuci
(13)
A2 poziom biegłości językowej
(12)
B1 poziom biegłości językowej
(12)
Lekarze
(12)
Prawnicy
(12)
Przedszkola
(12)
A1 poziom biegłości językowej
(11)
Logopedzi
(10)
Menedżerowie
(10)
Szkoły średnie
(10)
Poziom podstawowy
(9)
Bibliotekarze
(8)
Cudzoziemcy
(8)
Grupa wiekowa Dzieci
(8)
B2 poziom biegłości językowej
(7)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(7)
Pracownicy naukowi
(7)
A1 (poziom biegłości językowej)
(6)
Literatura polska
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Terapeuci
(6)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(5)
Osoby w wieku starszym
(5)
Pracownicy samorządowi
(5)
Przedsiębiorcy
(5)
Dziewczęta
(4)
Fizjoterapeuci
(4)
Nastolatki
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Poziom zaawansowany
(4)
Pracodawcy
(4)
Proza
(4)
Radcy prawni
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Urzędnicy
(4)
Adwokaci
(3)
B1 (poziom biegłości językowej)
(3)
Dietetycy i żywieniowcy
(3)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(3)
Grupa wiekowa 14-17 lat
(3)
Literatura angielska
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(3)
Poziom średniozaawansowany
(3)
Ukraińcy
(3)
3-5 lat
(2)
5-8 lat
(2)
9-10 lat
(2)
9-13
(2)
A2 (poziom biegłości językowej)
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 poziom biegłości językowej
(2)
Dietetycy
(2)
Doradcy finansowi
(2)
Ekonomiści
(2)
Elektronicy
(2)
Klasa 4
(2)
Klasa 5
(2)
Klasa 6
(2)
Kobieta
(2)
Kosmetolodzy
(2)
Kosmetyczki i kosmetycy
(2)
Licea
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Niewidomi
(2)
Notariusze
(2)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(2)
Opiekunowie medyczni
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pracownicy
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Seniorzy
(2)
Socjolodzy
(2)
Specjaliści ds. kadr
(2)
Sędziowie
(2)
Technikum
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
0-3 lat
(1)
0-5
(1)
11-18 lat
(1)
13-15
(1)
14-16 lat
(1)
14-17
(1)
Przynależność kulturowa
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Dzieci
(6)
Młodzież
(5)
Socjoterapia
(4)
Wychowanie
(3)
Leczenie
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Uczniowie
(2)
Uczucia
(2)
Alimenty
(1)
Antonovsky, Aaron (1923-1994)
(1)
Asertywność
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Hobfoll, Stevan E. (1951- )
(1)
Integracja społeczna
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Konflikt
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Lazarus, Richard Stanley (1922-2002)
(1)
Miłość
(1)
Mózg
(1)
Nadwaga
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Neuronauka poznawcza
(1)
Obraz siebie
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Osoby otyłe
(1)
Otyłość
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Podział majątku wspólnego małżonków
(1)
Prawa i obowiązki rodziców
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Psychologia zdrowia
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rozkład pożycia
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwód
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Salutogeneza
(1)
Separacja (prawo)
(1)
Strach
(1)
Stres
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Terapia par i małżeństw
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Trauma
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wina (prawo)
(1)
Wirus SARS-CoV-2
(1)
Zabezpieczenie wierzytelności
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zaburzenia lękowe
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Zespół ADHD
(1)
Żłobki
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Poradnik
(5)
Podręcznik
(4)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(11)
Edukacja i pedagogika
(6)
Medycyna i zdrowie
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Nauka i badania
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Kiedy czujemy się zestresowani, zagrożeni albo przytłoczeni emocjami - nasz mózg przełącza się w jeden z trzech trybów alarmowych: walka, ucieczka, zamrożenie. Autorka to trzy typy reagowania nazywa powodzią emocjonalną. Powódź potrafi dosięgnąć każdego, a szczególnie bezbronni bywają najmłodsi. Jeśli mamy za sobą traumatyczne doświadczenia życiowe i mniej korzystne genetyczne wyposażenie, będziemy jeszcze bardziej podatni na tonięcie i zranienia. Ale jest dobra wiadomość: bez zbędnych słów czy interwencji, możemy wyratować dziecko z powodzi i szybko opatrzyć małe rany. Wystarczy, że zaczniemy korzystać z pięciu zmysłów. "Trafiony, zatopiony!" jest książką opartą na neuronauce i czułej akceptacji. To niezbędny dodatek do bajek psychoedukacyjnych: "Marcysia czuje za dużo" i "Diego czuje za mocno". W książce znajdziesz: krótkie przykłady, jak rozmawiać z dzieckiem i z miłością wyznaczać granice, ćwiczenia, inspiracje i pytania, które pomogą ci zaaplikować teorię. Przyjrzysz się również swojemu zdrowiu psychicznemu i dzieciństwu. Autorka dedykuje książkę nauczycielom, rodzicom, psychologom i pedagogom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie powinno budzić wątpliwości stwierdzenie, że od zdrowia psychicznego dzieci zależy dobrakondycja przyszłego społeczeństwa. Skoro tak jest, nasuwa się pytanie, w jakim stopniu dorośli dbają o rozwój psychiczny dzieci. Sądząc po wzroście wskaźników rozpowszechnienia wśród nastolatków zachowań autoagresywnych (samobójczych i niesamobójczych samouszkodzeń), przemocy rówieśniczej, przestępczości oraz zaburzeń związanych z używaniem substancji psychoaktywnych (w tym tzw. dopalaczy), zaburzeń zachowania i emocji, należy sądzić, że nadal nie ma adekwatnej do potrzeb dzieci opieki, ani na poziomie rodziny, ani instytucji, szkoły i państwa. W Stanach Zjednoczonych już w połowie lat 60. ubiegłego stulecia powstała przy Kongresie specjalna Komisja ds. Zdrowia Psychicznego Dziecka. Według Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego nawet co piąte dziecko cierpi z powodu różnych zaburzeń psychicznych, a tylko 21% otrzymuje adekwatną opiekę. W Polsce w celu zapewnienia dzieciom prawidłowego rozwoju powołano Biuro Rzecznika Praw Dziecka. Od 2000 roku Rzecznik podejmuje działania na rzecz zapewnienia dziecku pełnego i harmonijnego rozwoju, z poszanowaniem jego godności i podmiotowości. Żeby pomagać dzieciom z zakłóceniami rozwoju psychicznego, należy prawidłowo je diagnozować. Podstawą są podręczniki i klasyfikacje zaburzeń psychicznych. Od lat 30. ubiegłego stulecia (kiedy ukazał się pierwszy amerykański podręcznik psychiatrii dziecięcej Leo Kannera) w szybkim tempie zaczęły pojawiać się kolejne publikacje. O ile w I edycji podręcznika diagnostyki i statystyki zaburzeń psychicznych American Psychiatric Association (The Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders – DSM, 1952) występowały tylko 4 specyficzne kategorie dla dzieci, o tyle już w kolejnych ich liczba istotnie się zwiększała. W ostatniej, 5. edycji DSM (2013) został wyodrębniony cały rozdział poświęcony zaburzeniom neurorozwojowym, w którym po kolei omawiane są: niesprawność intelektualna, zaburzenia komunikacji (w tym jąkanie), zaburzenia ze spektrum autyzmu, zaburzenia z deficytem uwagi i nadruchliwością (ADHD), specyficzne zaburzenia w uczeniu się, zaburzenia motoryki (koordynacji, o obrazie stereotypii ruchowych, tików). Mając na uwadze rozbieżności pomiędzy obowiązującą nadal w Polsce klasyfikacją ICD-10 a DSM-5, redaktorki tego podręcznika zaproponowały autorom poszczególnych rozdziałów uwzględnienie obydwu klasyfikacji. Dla pediatrów przydatnym uzupełnieniem diagnostyki zaburzeń psychicznych w populacji rozwojowej jest klasyfikacja diagnostyczna zaburzeń psychicznych i rozwojowych w okresie niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa („Klasyfikacja diagnostyczna DC:0–3R”, Oficyna Wydawnicza „Fundament” 2005). Poważnym problemem w diagnostyce zaburzeń psychicznych w populacji rozwojowej jest ich współwystępowanie oraz dynamika obrazu klinicznego, którą wyjaśnia m.in. powszechnie znany model etiologiczny stres-podatność. Ponadto, poza czasochłonną diagnozą aktualnego stanu psychicznego u małego pacjenta i ewentualnych problemów zdrowotnych w przeszłości (od poczęcia) w zakresie wszystkich funkcji i narządów, konieczna jest m.in. ocena psychologiczna dziecka i określenie jego rozwoju emocjonalnego, intelektualnego i deficytów poznawczych oraz systemu rodzinnego i funkcjonowania społecznego (w złożonym procesie diagnostycznym pomocna może być książka „Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży. Podręcznik kliniczny” Claudia Cepedy wydany w Polsce w 2012 roku). Nasz podręcznik nie wyczerpuje listy wszystkich zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży, autorzy opisują te najczęściej występujące lub stwarzające problemy w procesie diagnozy. Odrębnym zagadnieniem w psychiatrii dzieci i młodzieży po postawieniu diagnozy jest zaplanowanie postępowania terapeutycznego. W wielu przypadkach nie opracowano standardów leczenia zaadaptowanych do warunków polskich, w tym uwzględniających dopuszczone do stosowania w wieku rozwojowym leki psychotropowe. Poważnym i palącym problemem w leczeniu psychiatrycznym dzieci i młodzieży w Polsce jest także trudny dostęp do opieki ambulatoryjnej i stacjonarnej – wynika to m.in. z niedostatecznego finansowania tej podstawowej dziedziny medycyny, a w związku z tym brakuje profilowanych placówek oraz specjalistów. Istnieją jeszcze w Polsce regiony, w których nie ma żadnego specjalisty psychiatrii dzieci i młodzieży. Warto pamiętać, że specjalizacja w zakresie psychiatrii dzieci i młodzieży została reaktywowana po długiej przerwie w 2006 roku. W jej ramach możliwe są dwie ścieżki – po specjalizacji z psychiatrii (skrócona dwuletnia) oraz po stażu podyplomowym (pięcioletnia). Pediatrzy, mimo że jako pierwsi mają kontakt z każdym dzieckiem (chociażby z powodu obowiązkowych szczepień), nie są przygotowywani w czasie swojej specjalizacji do diagnozowania i leczenia zaburzeń psychicznych wieku rozwojowego. Mamy nadzieję, że ten podręcznik będzie ważnym uzupełnieniem wiedzy z zakresu diagnozy i leczenia zaburzeń psychicznych w populacji rozwojowej, nie tylko dla lekarzy pracujących z dziećmi i młodzieżą, ale także dla pielęgniarek, psychologów i przedstawicieli innych zawodów medycznych. prof. Agnieszka Gmitrowicz i prof. Małgorzata Janas-Kozik
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616/618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Trudno wyobrazić sobie temat bardziej uniwersalny niż zdrowie i bardziej aktualny niż współczesność. W książce zostały one połączone w perspektywie psychologicznej. Zwykle twierdzimy, że „zdrowie jest najważniejsze”. Czy do pomyślenia jest, że nie zawsze, nie dla wszystkich, nie w każdej sytuacji? Co decyduje o sposobie rozumienia i wartościowania zdrowia? Jak to się dzieje, że coś, co dla jednych jest obowiązkowym elementem profilaktyki zdrowotnej, dla innych stanowi „wymysł współczesności”? W książce znaleźć można odpowiedzi na te i wiele innych pytań, istotnych dla naszego jednostkowego, społecznego i kulturowego funkcjonowania. Prezentuje stosunek do własnego zdrowia ujmowanego przez pryzmat preferencji określających współczesny świat – szybko, łatwo, jednoznacznie. Preferencje te określają kształt mentalności współczesnego człowieka, określonej mianem „mentalności prawego kciuka”, która oddziałuje na sposób dokonywania ocen, wartościowania i podejmowania decyzji w różnych obszarach aktywności człowieka. Dla nauczycieli akademickich i studentów treści zawarte w publikacji mogą stanowić inspirujące poszerzenie perspektyw opisu i interpretacji zjawisk związanych z szeroko pojętą sferą zdrowia. Dla wszystkich zainteresowanych problemami współczesności – zwłaszcza tych, którzy lubią myśleć – ukazana w książce problematyka może się natomiast stać odniesieniem, pozwalającym na głębszą refleksję o świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 613/614 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Poradnik zawiera propozycje programów zajęć socjoterapeutycznych przygotowanych przez praktyków, którzy na co dzień w swojej pracy zawodowej stosują metodę socjoterapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część piąta serii Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć zawiera propozycje programów socjoterapeutycznych adresowanych dla różnych grup odbiorców, doświadczających zaburzeń zachowania, trudności adaptacyjnych czy zaburzeń w zakresie funkcjonowania emocjonalnego. Programy socjoterapeutyczne poruszają następujące zagadnienia: - zaniżone poczucie własnej wartości skutkujące wycofaniem z relacji rówieśniczych u dzieci z klas VII–VIII - nieśmiałość oraz trudności we współpracy w grupie u dzieci w młodszym wieku szkolnym - profilaktykę zachowań dyskryminacyjynych wśród dzieci w wieku 12–14 lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zaangażowanie w naukę i klimat w szkole / Sylwia Gwiazdowska-Stańczak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 199 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Książka prezentuje dwa nowe pojęcia: zaangażowanie w naukę i klimat w szkole, czym jest i co się na nie składa. Jakie czynniki wpływają na to, że uczniowie angażują się w naukę? Co składa się na klimat w szkole i dlaczego jest on kluczowy dla angażowania się uczniów w naukę? Na te pytania chciałby znać odpowiedź każdy nauczyciel i rodzic oraz pracownik zajmujący się podnoszeniem kompetencji uczniów, tj. psycholodzy i pedagodzy. Zaletą książki są zaprezentowane autorskie badania nad tą tematyką i wyniki porównawcze różnych szkół. Publikacja skierowana jest do szerokiej grupy odbiorców związanych z pracą w edukacji oraz rodziców dzieci w wieku szkolnym (nauczyciele, pracownicy oświatowi, psycholodzy, pedagodzy, studenci psychologii i pedagogiki, rodzice).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwód czy separacja? : poradnik praktyczny / Joanna Hetman-Krajewska. - Stan prawny na 15 lipca 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2020. - 643 strony : ilustracje ; 21 cm.
Zawiera także teksty aktów prawnych.
Publikacja to jedyny na rynku wydawniczym tak obszerny poradnik całościowo wyjaśniający problematykę związaną ze sprawami o rozwód i separację. Autorka napisała go w sposób przystępny dla czytelnika niebędącego prawnikiem, świadomie unikając trudnego do zrozumienia prawniczego metajęzyka. Objaśnienia kwestii prawnych zostały uzupełnione o przykłady wzięte z życia, pokazujące standardowe sytuacje występujące w tego typu sprawach. Całość dopełniają wywiady ze specjalistami – sędzią rodzinnym, mediatorami, psychologiem dziecięcym, psychoterapeutą par, detektywem, seksuologiem – dobrze naświetlające praktyczne aspekty omawianych zagadnień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjoterapia młodzieży / Barbara Jankowiak, Emilia Soroko. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. - 227, [2] strony : ilustracje ; 24 cm.
Książka Socjoterapia młodzieży. Studium psychologiczno-pedagogiczne to kompendium wiedzy na temat tej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej skierowanej do młodzieży z grup ryzyka. Autorki rozumieją socjoterapię jako grupową pomoc polegającą na intencjonalnym uruchamianiu czynników pomocowych, które występują między członkami grupy, w relacji z socjoterapeutą i w procesie grupowym. Celem tego oddziaływania jest uaktywnienie potencjału rozwojowego, zapobieganie kształtowaniu się zaburzeń i problemów zdrowotnych oraz zmiana trajektorii rozwoju i wzmocnienie mechanizmów zdrowia i/lub osłabienie patomechanizmu utrzymującego problemy psychospołeczne. Czytelnik znajdzie tu: Charakterystykę adolescencji jako okresu przejścia między dzieciństwem a dorosłością oraz określenie zadań rozwojowych młodzieży. Opis socjoterapii jako szczególnej formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, lokującej się między modelami zdrowia i zaburzeń. Informacje na temat diagnozowania w socjoterapii jako wieloaspektowego i celowego procesu zbierania informacji, stawiania hipotez diagnostycznych oraz ich weryfikacji. Analizę socjoterapii jako sposobu pomagania w drodze uruchamiania procesu grupowego i aktywowania czynników pomocowych. Wiedzę na temat pożądanych cech socjoterapeuty: kompetencji psychologiczno-pedagogicznych, diagnostycznych, pomocy grupowej, pracy pomocowej z młodzieżą, autoedukacyjnych i moralnych, a także tożsamości zawodowej socjoterapeuty. Uznajemy doniosłe znaczenie okresu adolescencji jako czasu obdarzonego silnym potencjałem rozwojowym, podczas którego istnieją niepowtarzalne możliwości wsparcia rozwoju i pomocy dla nastolatków. Młodzież uczestniczącą w socjoterapii postrzegamy jako jednostki, które dysponują osobistym potencjałem umożliwiającym im coraz bardziej niezależne i podmiotowe życie, dokonywanie samodzielnych wyborów oraz kształtowanie własnej biografii, ale także jako osoby, które lokują się w grupach zwiększonego ryzyka, ponieważ borykają się z różnego typu problemami w funkcjonowaniu psychospołecznym. [nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żłobek : wychowanie i edukacja / redakcja Aneta Jegier. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 284 strony : ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Jak nie zaprzepaścić wrodzonych możliwości i zdolności dziecka? Jak w toku pedagogicznej działalności wydobyć z naszych podopiecznych to, co najlepsze i najbardziej cenne? W żłobkach mamy do czynienia z małymi dziećmi, takimi, które nie zwerbalizują problemu. W jaki sposób mamy pomagać małym ludziom, aby stali się samodzielni, starali się żyć mądrze i potrafili odróżnić dobro od zła? Autorzy poszczególnych rozdziałów to uznani pedagodzy i psycholodzy, osoby pracujące z dziećmi i dla dzieci, wykładowcy uczelni pedagogicznych i kierownicy żłobków. W swoich tekstach dokonują analizy rzeczywistości żłobkowej i z refleksją, ale i pokorą podchodzą do dziecięcych możliwości oraz rozwiązań metodycznych opieki, wychowania i edukacji najmłodszego pokolenia. Opieka, wychowanie i edukacja małych dzieci wymaga kierowania się mądrością i życzliwym podejściem do dziecka. Codzienne propozycje mają zachęcać do aktywności i wzbudzać ciekawość dzieci. Oferta spędzania czasu w żłobku powinna być atrakcyjna zarówno poznawczo, jak i emocjonalnie. Ma sprawić, aby dziecięca radość pokonała tęsknotę za domem i bliskimi. Mamy nadzieję, że po tę publikację sięgną opiekunowie małych dzieci – rodzice, pedagodzy, psycholodzy i studenci tych kierunków. Warto bowiem mieć świadomość możliwości żłobkowych w obszarze wychowania i edukacji. W serii polecamy: Żłobek. Opieka i wychowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nadwaga, otyłość i psychologia / Małgorzata Obara-Gołębiowska. - Warszawa : Difin, 2020. - 346 stron : tabele, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących. W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psychospołecznych, jak i biomedycznych. Zgodnie z tematyką szerzej został potraktowany temat zastosowania terapii poznawczo-behawioralnej we wspomaganiu redukcji masy ciała. Z kolei część empiryczna składa się z badań ilościowych oraz analizy jakościowej - studium przypadku psychoterapii poznawczo-behawioralnej osób z nadmiarem kilogramów. Książka może zainteresować zarówno praktyków zajmujących się pracą z osobami z nadmiarem kilogramów, jak i osoby zajmujące się tym tematem od strony naukowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia kochania / Piotr Olesiński. - Warszawa : Difin, 2018. - 185 stron : ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polskie wydanie "CBT TOOLBOX" - najpopularniejszej na świecie książki terapeutycznej dla dzieci i młodzieży pojawia się wreszcie w Polsce w kolorowej, udoskonalonej odsłonie i przytulnym stylu hygge. Potrzeba jest matką wynalazku. Podręcznik ten jest źródłem wiarygodnych i rzetelnych ćwiczeń psychologicznych - owocem wieloletniego doświadczenia psychologów, pedagogów i terapeutów. Udało im się stworzyć wspaniałe narzędzie, które odpowiada na setki problemów młodego człowieka. Opracowali proste strategie łagodzące symptomy kojarzone z traumą, adhd, autyzmem, depresją, złością, zaburzeniami nastroju, depresją i zaburzeniami lękowymi. Zebrali klasyczne ćwiczenia zaczerpnięte z psychoterapii poznawczo-behawioralnej, jak i mniej konwencjonalne podejścia bazujące na arteterapii i uczeniu polisensorycznym (nasze mózgi lubią to najbardziej!). Angielskie wydanie uważa się za kreatywną biblię praktycznej psychologii dla całej rodziny - od lat króluje na listach najlepiej sprzedających się książek psychologicznych. Polskie wydanie powstawało podczas pandemii, kiedy nasze życie przeniosło się do domu i internetu. Karty pracy zamieniły się w inspirujące plansze terapeutyczne - wypełnione łagodnymi kolorami, porami roku, dekoracjami w stylu hygge, bo Apteczka Psychologiczna to również inspiracja ku czerpaniu radości z drobiazgów, rozwijaniu uważności, budowaniu wspierających relacji i po prostu zadbania o siebie w najprostszy sposób, w każdej sytuacji. Skorzystaj z tego narzędzia, gdy potrzebujesz wsparcia albo znajdź przytulny kącik i zaprojektuj swoje własne wnętrze od nowa. Każdy znajdzie coś dla siebie!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka łączy rozważania teoretyczne dotyczące oddziaływań socjoterapeutycznych z programami zajęć przeznaczonych dla konkretnych grup dzieci i młodzieży, borykających się na co dzień z różnego rodzaju trudnościami, które utrudniają funkcjonowanie psychospołeczne. W części teoretycznej Czytelnik znajdzie tekst dotyczący etyki praktyki zawodowej, która jest wyznacznikiem profesjonalizmu osób zajmujących się pomaganiem dzieciom i młodzieży oraz materiał związany z prowadzeniem oddziaływań socjoterapeutycznych. Część empiryczną książki rozpoczyna rozdział autorstwa Marty Witkowskiej przeznaczony dla uczniów klas pierwszych, którzy przejawiają trudności adaptacyjne w odniesieniu do nowej sytuacji (rozpoczęcie nauki w szkole) oraz grupy rówieśniczej. Program socjoterapeutyczny został wzbogacony o wybrane ćwiczenia z Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne. Rozdział autorstwa Anny Kowy i Joanny Warakomskiej przeznaczony jest dla dzieci w młodszym wieku szkolnym (6–7 lat) przejawiających trudności w funkcjonowaniu społeczno-emocjonalnym. Autorki w szczególności zwróciły uwagę na rozwijanie umiejętności związanych z rozpoznawaniem, nazywaniem i wyrażaniem własnych emocji i potrzeb – w tym celu bohaterem każdych zajęć uczyniły postać Marsjanka, który towarzyszył dzieciom podczas wszystkich spotkań. Ostatni z rozdziałów, którego autorkami są Dorota Niedźwiecka i Agnieszka Sybilska, adresowany jest do dzieci 10–12-letnich, przebywających w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym, które mają trudności w rozwiązywaniu konfliktów oraz radzeniu sobie z agresją w konstruktywny sposób. Motywem przewodnim programu socjoterapeutycznego Autorki uczyniły mieszkańców Zwierzogrodu. Publikacja ma umożliwić Czytelnikom znalezienie odpowiedzi na nurtujące ich pytania dotyczące etyki pracy socjoterapeutycznej (oraz grupowej). Ponadto ma wskazać na znaczenie superwizji dla osoby socjoterapeuty oraz stać się inspiracją do pracy z dziećmi i młodzieżą dla pedagogów, psychologów, nauczycieli, wychowawców z różnego typu placówek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sensus)
Książka zawiera: 25 scenariuszy do zajęć grupowych, 23 adaptacje do zajęć on-line, 23 adaptacje do zajęć w kontakcie indywidualnym.
Umiejętności społeczne. To one pozwalają nam skutecznie komunikować się z innymi, rozpoznawać swoje emocje i dawać im wyraz. Dzięki nim radzimy sobie w sytuacjach konfliktowych, potrafimy asertywnie sformułować swoje zdanie, nie spalamy się emocjonalnie podczas rywalizacji. Umiejętności społeczne warto i należy rozwijać od najmłodszych lat. Pomóc w tym może zawarty w książce zestaw ćwiczeń przygotowanych przez psychologów praktyków, od lat prowadzących warsztaty dla dzieci. Zaproponowane scenariusze, które można zrealizować z dzieckiem w domu, w szkole i podczas zajęć online, zostały sprawdzone w praktyce w ramach kursów i treningów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompendium wiedzy na temat zdrowia psychicznego, jego determinantach i zagrożeniach, a także wzmacnianiu zdrowia psychicznego według koncepcji salutogenetycznej i radzenia sobie ze stresem. Książka adresowana jest w szczególności do lekarzy, pielęgniarek, psychologów, pedagogów szkolnych, dyrektorów szkół i ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycieli, a także studentów kierunków przygotowujących do tych zawodów. Będzie również cennym źródłem informacji na temat wzmacniania zdrowia psychicznego dla wielu innych grup zawodowych, a także dla indywidualnego odbiorcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 613/614 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 615 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej