Pielęgniarki i pielęgniarze
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(3)
Autor
Chmielewska Ewelina Anna
(1)
Czarnecka Józefa (nauki o zdrowiu)
(1)
Fedak Małgorzata
(1)
Gmitrowicz Agnieszka (1953- )
(1)
Jaciubek Marzena
(1)
Janas-Kozik Małgorzata (1959- )
(1)
Kluczek Iwona
(1)
Krupienicz Andrzej
(1)
Michalak Aldona (pielęgniarka)
(1)
Sierżantowicz Regina
(1)
Zera Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Dzieci
(5847)
6-8 lat
(3719)
0-5 lat
(2595)
9-13 lat
(2479)
Młodzież
(1333)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(3)
Dorośli
(728)
14-17 lat
(692)
18+
(157)
Rodzice
(151)
Szkoły wyższe
(82)
Nauczyciele
(53)
Szkoły podstawowe
(24)
Studenci
(21)
Pedagodzy
(19)
Psycholodzy
(16)
Psychoterapeuci
(13)
A2 poziom biegłości językowej
(12)
B1 poziom biegłości językowej
(12)
Lekarze
(12)
Prawnicy
(12)
Przedszkola
(12)
A1 poziom biegłości językowej
(11)
Logopedzi
(10)
Menedżerowie
(10)
Szkoły średnie
(10)
Poziom podstawowy
(9)
Bibliotekarze
(8)
Cudzoziemcy
(8)
Grupa wiekowa Dzieci
(8)
B2 poziom biegłości językowej
(7)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(7)
Pracownicy naukowi
(7)
A1 (poziom biegłości językowej)
(6)
Literatura polska
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Terapeuci
(6)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(5)
Osoby w wieku starszym
(5)
Pracownicy samorządowi
(5)
Przedsiębiorcy
(5)
Dziewczęta
(4)
Fizjoterapeuci
(4)
Nastolatki
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Poziom zaawansowany
(4)
Pracodawcy
(4)
Proza
(4)
Radcy prawni
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Urzędnicy
(4)
Adwokaci
(3)
B1 (poziom biegłości językowej)
(3)
Dietetycy i żywieniowcy
(3)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(3)
Grupa wiekowa 14-17 lat
(3)
Literatura angielska
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Poziom średniozaawansowany
(3)
Ukraińcy
(3)
3-5 lat
(2)
5-8 lat
(2)
9-10 lat
(2)
9-13
(2)
A2 (poziom biegłości językowej)
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 poziom biegłości językowej
(2)
Dietetycy
(2)
Doradcy finansowi
(2)
Ekonomiści
(2)
Elektronicy
(2)
Klasa 4
(2)
Klasa 5
(2)
Klasa 6
(2)
Kobieta
(2)
Kosmetolodzy
(2)
Kosmetyczki i kosmetycy
(2)
Licea
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Niewidomi
(2)
Notariusze
(2)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(2)
Opiekunowie medyczni
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pracownicy
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Seniorzy
(2)
Socjolodzy
(2)
Specjaliści ds. kadr
(2)
Sędziowie
(2)
Technikum
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
0-3 lat
(1)
0-5
(1)
11-18 lat
(1)
13-15
(1)
14-16 lat
(1)
14-17
(1)
Temat
Chirurgia
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dzieci
(1)
Leczenie
(1)
Młodzież
(1)
Operacja (medycyna)
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Pielęgniarstwo operacyjne
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Podręcznik Podstawy pielęgniarstwa. Repetytorium przedegzaminacyjne pod redakcją Andrzeja Krupienicza powstał w wyniku zapotrzebowania na publikację, która spełniając standardy kształcenia na kierunku pielęgniarskim sprostałaby jednocześnie oczekiwaniom odbiorców studentów pielęgniarstwa. W książce zawarto aktualny stan wiedzy z zakresu podstaw pielęgniarstwa objętych programem nauczania zarówno teorii, jak i praktyki. Układ publikacji w postaci usystematyzowanych tematycznie pytań i odpowiedzi ułatwia powtórzenie materiału przed egzaminem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616/618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie powinno budzić wątpliwości stwierdzenie, że od zdrowia psychicznego dzieci zależy dobrakondycja przyszłego społeczeństwa. Skoro tak jest, nasuwa się pytanie, w jakim stopniu dorośli dbają o rozwój psychiczny dzieci. Sądząc po wzroście wskaźników rozpowszechnienia wśród nastolatków zachowań autoagresywnych (samobójczych i niesamobójczych samouszkodzeń), przemocy rówieśniczej, przestępczości oraz zaburzeń związanych z używaniem substancji psychoaktywnych (w tym tzw. dopalaczy), zaburzeń zachowania i emocji, należy sądzić, że nadal nie ma adekwatnej do potrzeb dzieci opieki, ani na poziomie rodziny, ani instytucji, szkoły i państwa. W Stanach Zjednoczonych już w połowie lat 60. ubiegłego stulecia powstała przy Kongresie specjalna Komisja ds. Zdrowia Psychicznego Dziecka. Według Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego nawet co piąte dziecko cierpi z powodu różnych zaburzeń psychicznych, a tylko 21% otrzymuje adekwatną opiekę. W Polsce w celu zapewnienia dzieciom prawidłowego rozwoju powołano Biuro Rzecznika Praw Dziecka. Od 2000 roku Rzecznik podejmuje działania na rzecz zapewnienia dziecku pełnego i harmonijnego rozwoju, z poszanowaniem jego godności i podmiotowości. Żeby pomagać dzieciom z zakłóceniami rozwoju psychicznego, należy prawidłowo je diagnozować. Podstawą są podręczniki i klasyfikacje zaburzeń psychicznych. Od lat 30. ubiegłego stulecia (kiedy ukazał się pierwszy amerykański podręcznik psychiatrii dziecięcej Leo Kannera) w szybkim tempie zaczęły pojawiać się kolejne publikacje. O ile w I edycji podręcznika diagnostyki i statystyki zaburzeń psychicznych American Psychiatric Association (The Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders – DSM, 1952) występowały tylko 4 specyficzne kategorie dla dzieci, o tyle już w kolejnych ich liczba istotnie się zwiększała. W ostatniej, 5. edycji DSM (2013) został wyodrębniony cały rozdział poświęcony zaburzeniom neurorozwojowym, w którym po kolei omawiane są: niesprawność intelektualna, zaburzenia komunikacji (w tym jąkanie), zaburzenia ze spektrum autyzmu, zaburzenia z deficytem uwagi i nadruchliwością (ADHD), specyficzne zaburzenia w uczeniu się, zaburzenia motoryki (koordynacji, o obrazie stereotypii ruchowych, tików). Mając na uwadze rozbieżności pomiędzy obowiązującą nadal w Polsce klasyfikacją ICD-10 a DSM-5, redaktorki tego podręcznika zaproponowały autorom poszczególnych rozdziałów uwzględnienie obydwu klasyfikacji. Dla pediatrów przydatnym uzupełnieniem diagnostyki zaburzeń psychicznych w populacji rozwojowej jest klasyfikacja diagnostyczna zaburzeń psychicznych i rozwojowych w okresie niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa („Klasyfikacja diagnostyczna DC:0–3R”, Oficyna Wydawnicza „Fundament” 2005). Poważnym problemem w diagnostyce zaburzeń psychicznych w populacji rozwojowej jest ich współwystępowanie oraz dynamika obrazu klinicznego, którą wyjaśnia m.in. powszechnie znany model etiologiczny stres-podatność. Ponadto, poza czasochłonną diagnozą aktualnego stanu psychicznego u małego pacjenta i ewentualnych problemów zdrowotnych w przeszłości (od poczęcia) w zakresie wszystkich funkcji i narządów, konieczna jest m.in. ocena psychologiczna dziecka i określenie jego rozwoju emocjonalnego, intelektualnego i deficytów poznawczych oraz systemu rodzinnego i funkcjonowania społecznego (w złożonym procesie diagnostycznym pomocna może być książka „Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży. Podręcznik kliniczny” Claudia Cepedy wydany w Polsce w 2012 roku). Nasz podręcznik nie wyczerpuje listy wszystkich zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży, autorzy opisują te najczęściej występujące lub stwarzające problemy w procesie diagnozy. Odrębnym zagadnieniem w psychiatrii dzieci i młodzieży po postawieniu diagnozy jest zaplanowanie postępowania terapeutycznego. W wielu przypadkach nie opracowano standardów leczenia zaadaptowanych do warunków polskich, w tym uwzględniających dopuszczone do stosowania w wieku rozwojowym leki psychotropowe. Poważnym i palącym problemem w leczeniu psychiatrycznym dzieci i młodzieży w Polsce jest także trudny dostęp do opieki ambulatoryjnej i stacjonarnej – wynika to m.in. z niedostatecznego finansowania tej podstawowej dziedziny medycyny, a w związku z tym brakuje profilowanych placówek oraz specjalistów. Istnieją jeszcze w Polsce regiony, w których nie ma żadnego specjalisty psychiatrii dzieci i młodzieży. Warto pamiętać, że specjalizacja w zakresie psychiatrii dzieci i młodzieży została reaktywowana po długiej przerwie w 2006 roku. W jej ramach możliwe są dwie ścieżki – po specjalizacji z psychiatrii (skrócona dwuletnia) oraz po stażu podyplomowym (pięcioletnia). Pediatrzy, mimo że jako pierwsi mają kontakt z każdym dzieckiem (chociażby z powodu obowiązkowych szczepień), nie są przygotowywani w czasie swojej specjalizacji do diagnozowania i leczenia zaburzeń psychicznych wieku rozwojowego. Mamy nadzieję, że ten podręcznik będzie ważnym uzupełnieniem wiedzy z zakresu diagnozy i leczenia zaburzeń psychicznych w populacji rozwojowej, nie tylko dla lekarzy pracujących z dziećmi i młodzieżą, ale także dla pielęgniarek, psychologów i przedstawicieli innych zawodów medycznych. prof. Agnieszka Gmitrowicz i prof. Małgorzata Janas-Kozik
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616/618 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pielęgniarstwo operacyjne : podręcznik do specjalizacji / redakcja naukowa mgr Aldona Michalak, dr n. med. Regina Sierżantowicz. - Wydanie I. - Warszawa : PZWL, 2023. - XIV, [2], 925, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Nowoczesny podręcznik z zakresu pielęgniarstwa operacyjnego, przygotowany na podstawie obowiązującego programu kształcenia szkolenia specjalizacyjnego z tej dziedziny. Pielęgniarstwo operacyjne składa się z piętnastu rozdziałów. W dwóch pierwszych przedstawiono zagadnienia z zakresu humanistyczno-społecznych podstaw pielęgniarstwa operacyjnego i współczesnego pielęgniarstwa operacyjnego. Trzynaście następnych dotyczy poszczególnych dziedzin pielęgniarstwa operacyjnego. Omówiono w nich jednostki chorobowe wraz z metodami i technikami operacyjnymi, specyfikę przebiegu zabiegów operacyjnych oraz udział pielęgniarek operacyjnych podczas zabiegu. Na końcu każdego rozdziału zamieszczono testy sprawdzające wiedzę, co z pewnością przyczyni się do bardziej efektywnej nauki, a także właściwego przygotowania do egzaminu państwowego. Pytania testowe dostępne są również online. Autorzy podręcznika to cenieni specjaliści w poszczególnych dziedzinach pielęgniarstwa operacyjnego,a przede wszystkim praktycy i entuzjaści swojego zawodu. Publikacja niezbędna w szkoleniu przed- i podyplomowym pielęgniarek operacyjnych oraz w codziennej praktyce klinicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 616/618 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej