Orbitowska-Fernandez Paulina
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dzieci
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(520)
Orbitowska-Fernandez Paulina
(-)
Krzyżanowski Julian
(370)
Konopnicka Maria
(366)
Otwinowska Barbara
(309)
Trzeciak Weronika
(262)
Mickiewicz Adam
(261)
Disney Walt
(257)
Fabianowska Małgorzata
(249)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Sienkiewicz Henryk
(237)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Kraszewski Józef Ignacy
(224)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Ławnicki Lucjan
(187)
Drewnowski Jacek
(186)
Popławska Anna
(180)
Słowacki Juliusz
(177)
Jachowicz Stanisław
(159)
Prus Bolesław
(148)
Zarawska Patrycja
(145)
Chotomska Wanda
(140)
Lech Justyna
(138)
Marciniakówna Anna
(136)
Roberts Nora
(134)
Rolando Bianka
(131)
Mazan Maciejka
(127)
Zimnicka Iwona
(121)
Czechowicz Józef
(119)
Spirydowicz Ewa
(113)
Żeromski Stefan
(111)
Siudak Jacek
(109)
Szal Marek
(109)
Włodarczyk Barbara
(108)
Precigs Katarzyna
(106)
Webb Holly
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Mróz Remigiusz (1987- )
(103)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Nożyńska Agnieszka
(100)
Rozwadowski Stanisław
(99)
Montgomery Lucy Maud
(98)
Skalska Katarzyna
(98)
Możdżyńska Aldona
(97)
Adamus-Ludwikowska Jolanta
(96)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rzehak Wojciech
(96)
Brzechwa Jan
(95)
Głowińska Anita
(94)
Fabisińska Liliana
(92)
Andersen Hans Christian
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Wilczek Piotr
(90)
Polkowski Andrzej
(89)
Szekspir William
(89)
Tuwim Julian
(89)
Hesko-Kołodzińska Małgorzata
(88)
Siewior-Kuś Alina
(88)
King Stephen
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Ochab Janusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Asnyk Adam
(86)
Christie Agatha
(86)
Szulc Andrzej
(86)
Frączek Agnieszka
(85)
Marlier Marcel
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Lindgren Astrid
(82)
Skowrońska Emilia
(82)
May Karol
(81)
Naczyńska Zuzanna
(81)
Steel Danielle
(81)
Urban Miłosz
(81)
Kasdepke Grzegorz
(80)
Supeł Barbara
(80)
Pedersen Bente
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Strzałkowska Małgorzata
(79)
Zieleniec Bogdan
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Dobrzańska-Gadowska Anna
(76)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Szancer Jan Marcin
(74)
Uliszewski Krzysztof
(74)
Żeleński Tadeusz (Boy)
(74)
Frątczak-Nowotny Elżbieta
(73)
Kownacka Maria
(73)
Makuszyński Kornel
(73)
Kornhauser Julian
(72)
Delahaye Gilbert
(71)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Empatia
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Porozumienie bez przemocy
(1)
Gatunek
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Książka Empatia zmienia nas, zmienia szkołę, zmienia świat. Scenariusze zajęć Porozumienia bez Przemocy dla nauczycieli to wprowadzenie w tematykę Porozumienia bez Przemocy skierowane do nauczycieli, którym bliskie są kwestie komunikacji i rozwiązywania konfliktów. Składa się z teoretycznego wprowadzenia i ośmiu scenariuszy lekcji tworzących cykl zajęć o komunikacji i empatycznych relacjach w szkole i poza nią. Dzięki Porozumieniu bez Przemocy każdy, bez względu na wiek, może poczuć się dostrzegany i nauczyć się dostrzegać innych, a co za tym idzie – budować porozumienie. Drogą do tego jest umiejętność mówienia o tym, co jest dla nas ważne i cenne bez interpretowania i osądzania. Autorki, pracując z nauczycielami, rodzicami i młodzieżą, dostrzegły wielką potrzebę dialogu, budowania silnych relacji opartych o zasadę wygrany-wygrany, a przede wszystkim – o empatię. Empatia to budowanie świadomości uczuć i potrzeb swoich i innych, umiejętność rozmawiania o nich, by finalnie wypracowywać rozwiązania, które służą wszystkim. Celem książki jest wsparcie szeroko rozumianej edukacji w rozwijaniu kompetencji budowania relacji, gdyż edukacja – to relacja. To, jak rozwiązywane są konflikty w klasie i jak rozmawia się z dziećmi o trudnych komunikatach – wybierając mówienie o faktach, uczuciach i potrzebach zamiast ocen i interpretacji – może realnie zmieniać szkołę. Jednak gdy takie zajęcia są realizowane przez zewnętrznych trenerów, są mniej efektywne niż programy stale realizowane przez pedagogów i nauczycieli pracujących z dziećmi i młodzieżą na co dzień. Stąd pomysł autorek, by podzielić się z nauczycielami efektami ich pracy, czyli scenariuszami zajęć z Porozumienia bez Przemocy, aby mogli sami wdrażać je i modyfikować do własnych potrzeb. Nie można pominąć tego, jak ważna w pracy nauczyciela jest empatia dla samego siebie, czyli stałe dbanie o własne zasoby. Bez tej praktyki pojawia się ryzyko frustracji, przeciążenia, a finalnie wypalenia zawodowego. Dlatego do publikacji dołączono teorię oraz ćwiczenia Porozumienia bez Przemocy dla samych nauczycieli. To gest uznania dla pracy, którą wykonują każdego dnia oraz troski o to, by czerpali z niej jak największą radość i satysfakcję. Na książkę składają się: – część teoretyczna o Porozumieniu bez Przemocy (w tym jej kluczowe założenia i narzędzia); – propozycje ćwiczeń do praktyki własnej nauczycieli, w tym szczególnie empatii dla siebie jako narzędzia przeciwdziałającego wypaleniu zawodowemu, a także ćwiczenia mające na celu pełniejsze przygotowanie się do zajęć z danego tematu; – 8 szczegółowo opisanych zajęć – każde po 2 x 45 minut: w tym materiały potrzebne do zajęć, przygotowanie merytoryczne nauczyciela, propozycje przebiegu zajęć i pytania do refleksji po zajęciach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej