A1 (poziom biegłości językowej)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Dostępność
dostępne
(4)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Czytelnia dla Dorosłych
(2)
Wypożyczalnia dla Dzieci
(4)
Autor
Gałat Edyta
(2)
Kołaczek Ewa
(2)
Sałęga-Bielowicz Beata
(2)
Gworys Monika (1985- )
(1)
Kogut Jędrzej
(1)
Krztoń Justyna
(1)
Maciołek Marcin
(1)
Madeja Agnieszka
(1)
Mukerji Ron
(1)
Mądrecka Anna
(1)
Neuburger Małgorzata
(1)
Paisley Joel
(1)
Tas Agnieszka
(1)
Łukomska Natalia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Dzieci
(5847)
6-8 lat
(3719)
0-5 lat
(2595)
9-13 lat
(2479)
Młodzież
(1333)
A1 (poziom biegłości językowej)
(6)
Dorośli
(728)
14-17 lat
(692)
18+
(157)
Rodzice
(151)
Szkoły wyższe
(82)
Nauczyciele
(53)
Szkoły podstawowe
(24)
Studenci
(21)
Pedagodzy
(19)
Psycholodzy
(16)
Psychoterapeuci
(13)
A2 poziom biegłości językowej
(12)
B1 poziom biegłości językowej
(12)
Lekarze
(12)
Prawnicy
(12)
Przedszkola
(12)
A1 poziom biegłości językowej
(11)
Logopedzi
(10)
Menedżerowie
(10)
Szkoły średnie
(10)
Poziom podstawowy
(9)
Bibliotekarze
(8)
Cudzoziemcy
(8)
Grupa wiekowa Dzieci
(8)
B2 poziom biegłości językowej
(7)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(7)
Pracownicy naukowi
(7)
Literatura polska
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Terapeuci
(6)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(5)
Osoby w wieku starszym
(5)
Pracownicy samorządowi
(5)
Przedsiębiorcy
(5)
Dziewczęta
(4)
Fizjoterapeuci
(4)
Nastolatki
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Poziom zaawansowany
(4)
Pracodawcy
(4)
Proza
(4)
Radcy prawni
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Urzędnicy
(4)
Adwokaci
(3)
B1 (poziom biegłości językowej)
(3)
Dietetycy i żywieniowcy
(3)
Grupa wiekowa 0-5 lat
(3)
Grupa wiekowa 14-17 lat
(3)
Literatura angielska
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(3)
Poziom średniozaawansowany
(3)
Ukraińcy
(3)
3-5 lat
(2)
5-8 lat
(2)
9-10 lat
(2)
9-13
(2)
A2 (poziom biegłości językowej)
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1 poziom biegłości językowej
(2)
Dietetycy
(2)
Doradcy finansowi
(2)
Ekonomiści
(2)
Elektronicy
(2)
Klasa 4
(2)
Klasa 5
(2)
Klasa 6
(2)
Kobieta
(2)
Kosmetolodzy
(2)
Kosmetyczki i kosmetycy
(2)
Licea
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Niewidomi
(2)
Notariusze
(2)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(2)
Opiekunowie medyczni
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pracownicy
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Seniorzy
(2)
Socjolodzy
(2)
Specjaliści ds. kadr
(2)
Sędziowie
(2)
Technikum
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
0-3 lat
(1)
0-5
(1)
11-18 lat
(1)
13-15
(1)
14-16 lat
(1)
14-17
(1)
Temat
Język polski jako obcy
(6)
Fonetyka
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Broszura
(1)
Krzyżówki (gry)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Językoznawstwo
(6)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Język Polski Jako Obcy)
W komplecie z: Język polski? Chcę i mogę! : zeszyt ćwiczeń. Część I.
Analiza zawartości podręcznika pozwala zgodzić się z tym, co Autorki napisały we wstępie, czyli że – bez szkody dla rozwoju kompetencji komunikacyjnej – rozbudowany został komponent gramatyczny (Autorki mówią o „dowartościowaniu komponentu gramatycznego”); że wykorzystano uwspółcześnione listy frekwencyjne – jeśli chodzi o zawartość leksykalną; że kryterium istotnym w tworzeniu materiałów było kryterium użyteczności – stąd przywołanie wielu kolokwializmów (raczej: słownictwa współczesnego, na które składają się i potocyzmy, i – czasem – elementy slangowe), ale i elementów języków specjalistycznych (dopasowanie tychże do poziomu nie jest proste, ale Autorkom udaje się to zrobić!). (…) Niniejsze materiały odzwierciedlają doświadczenie i warsztat Autorek, potrafiących przygotować świetny program, dopasowany do potrzeb konkretnych odbiorców. Zaproponowany przez E. Gałat i B. Sałęgę-Bielowicz rozkład materiału (= brak sztywnej struktury) pozwala nauczycielom na dopasowanie zawartości do potrzeb wskazanej grupy uczniów. Z drugiej strony trzyma w ryzach tych lektorów, którzy jeszcze nie nauczyli się dyscypliny w pracy z podręcznikiem kursowym. Spokojna, skromna, ale estetyczna szata graficzna jest na tyle poważna, by skupić uwagę uczących się na zawartości merytorycznej, i na tyle bogata, by móc postawić podręcznik na tej samej półce, co najlepsze (starsze) materiały dydaktyczne w naszej branży. Dr Piotr Kajak, Uniwersytet Warszawski Na pochwałę zasługuje logiczny i spójny układ podręcznika. Każda jednostka lekcyjna jest przemyślana pod względem merytorycznym i metodycznym. Przyjazna i czytelna forma graficzna, różnorodny, szeroki i ciekawy dobór materiałów (tekstów, ćwiczeń, objaśnień gramatycznych itp.), bogato zilustrowane lekcje, dołączony do nich komponent socjokulturowy i kulturoznawczy to niewątpliwie ogromne atuty opracowania. (…) Duża liczba zadań z pewnością ułatwi pracę lektorom (nie muszą uzupełniać podręcznika dodatkowymi materiałami), zaś użytkownikom pozwoli na skuteczniejsze opanowanie podsystemów języka polskiego. (…) Godna podkreślenia jest także dbałość o konsekwentne realizowanie założeń programowych, o równomierne rozwijanie wszystkich sprawności. Autorki nie zapominają również o nauce poprawnej pisowni i wymowy tak potrzebnych w praktyce językowej. Realizując kryterium przydatności nauczanych treści i pamiętając o zmieniających się realiach, w części poświęconej pisaniu wprowadzają – obok form przewidzianych w programie dla poziomu A1 – blog jako coraz popularniejszą formę wypowiedzi. Zachwyci to bez wątpienia użytkowników i zachęci ich do nauki pisania (sprawności wciąż deficytowej) oraz podejmowania prób samodzielnego redagowania tekstów po polsku. Dr Grażyna Przechodzka, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811.162.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Język Polski Jako Obcy)
W komplecie z: Język polski? Chcę i mogę! : zeszyt ćwiczeń. Część II.
Podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego pod tytułem: Język polski – chcę i mogę! w dwóch powiązanych ze sobą merytorycznie i kompozycyjnie częściach, jest propozycją przeznaczoną dla poziomu A1 (ESOKJ, 2003), adresowaną przede wszystkim do osób dorosłych, choć może być też wykorzystywany w pracy z młodzieżą. Książka jest owocem doświadczeń autorek zebranych w trakcie wieloletniej pracy z grupami początkującymi na różnego typu kursach w Uniwersytecie Jagiellońskim, w Międzynarodowym Centrum Kształcenia Politechniki Krakowskiej oraz w szkołach prywatnych. Koncepcja podręcznika wpisuje się w nurt podejścia komunikacyjnego. Celem nauczania w tym podejściu jest rozwijanie kompetencji komunikacyjnej uczących się, rozumianej jako umiejętność posługiwania się językiem obcym poprawnie pod względem językowym i adekwatnie do kontekstu sytuacyjnego. Ważny więc jest zarówno rozwój sprawności językowych (słuchania, mówienia, pisania i czytania), jak i leżących u ich podłoża – kompetencji lingwistycznych (gramatycznej, leksykalnej, fonologicznej i ortograficznej), o co zadbano w przygotowywanej pozycji. Podręcznik składa się z 15 jednostek, podzielonych na dwie części (pierwsza część ma 9 jednostek podstawowych i 3 powtórzeniowe; druga – 6 jednostek podstawowych i 2 powtórzeniowe oraz suplement, w którym, oprócz wielorakich ćwiczeń gramatycznych i słownikowych, jest kilka tekstów do czytania, pomyślanych jako materiały dodatkowe dla uczącego i uczącego się). Po każdych trzech jednostkach zamieszczono lekcję powtórzeniową, która pozwala nauczycielowi, i uczącym się monitorować przebieg i efektywność procesu kształcenia. W każdej lekcji, oprócz tekstów, dialogów, sytuacji komunikacyjnych, znajduje się duża liczba ćwiczeń językowych i sprawnościowych (jest ich w zależności od tematu od 20 do ok. 30). Ostatnia jednostka, w obydwu częściach, bez numeru, nosi tytuł Świętujemy w Polsce! Jej fragmenty mogą zostać wykorzystane w dowolnym momencie kursu – moment ten wyznaczą bądź potrzeby, bądź rytm roku. W jednostce tej znalazły się informacje o polskich tradycjach, świętach i sposobach ich obchodzenia. Treści socjokulturowe znajdują się w całym podręczniku – uczący się towarzyszą w codziennym życiu rodzinie Różyckich, ich krewnym oraz przyjaciołom i znajomym. Do każdej niemal lekcji wplecione też zostały różne materiały autentyczne, m.in. reklamy, ulotki, bilety oraz formularze, które należy wypełnić on-line (...). Opracowanie graficzne jednostek, bogate w kolory, lecz nie przekrzyczane, ma za zadanie wspierać proces przyswajania wiedzy. Grafika wyraźnie nawiązuje do znanej uczącym się grafiki Facebooka, bloga i innych form współczesnej komunikacji. Do podręcznika dołączony został materiał dźwiękowy, tj. nagrania tekstów i dialogów z poszczególnych lekcji, a także niektórych ćwiczeń (nagrany materiał jest sygnalizowany ikonką). Jego integralną częścią jest też zeszyt ćwiczeń, w którym znajdują się rozmaite zadania gramatyczne, słownikowe oraz kształtujące umiejętność poprawnego zapisu i komponowania prostych tekstów. Zeszyt uzupełniają gry językowe, plansze, dodatkowe teksty do czytania (bez ćwiczeń) oparte na tekstach autentycznych, które można wykorzystywać zarówno na zajęciach, jak i w pracy indywidualnej (domowej)...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla Dorosłych
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811.162.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mówię po polsku : ćwiczenia dla obcokrajowców : poziom A1 i A2 / Monika Gworys, Anna Mądrecka. - Wydanie I. - Kraków : Prolog Publishing, 2021. - 128 stron : fotografie, ilustracje, mapy ; 25 cm.
MÓWIĘ PO POLSKU. Ćwiczenia dla obcokrajowców. Poziom A1 i A2: • To podręcznik do doskonalenia sprawności mówienia. • Został przygotowany z myślą o cudzoziemcach, którzy rozpoczynają naukę albo ją kontynuują. • Pomaga w przygotowaniu się do egzaminów certyfikatowych z języka polskiego jako obcego. • Gotowe jednostki lekcyjne są przeznaczone na poziomy A1 i A2. • Obejmuje zagadnienia zawarte w „Programach nauczania”. • Składa się z 20 rozdziałów (po 10 na każdy poziom). • Jednostki lekcyjne są zbudowane według podobnego schematu: otwierają je zadania ogniskujące uwagę wokół tematu, kolejne ćwiczenia wymagają coraz większej samodzielności w tworzeniu wypowiedzi, a trzy ostatnie zadania podsumowują rozdział i przygotowują do egzaminu certyfikatowego. • Bodźcami do wypowiedzi są głównie teksty autentyczne (na przykład o znanych Polakach, popularnych miejscach, kulinariach itp.), infografiki, komiksy oraz zdjęcia i ilustracje. • Zróżnicowane techniki pracy i typy zadań pozwalają realizować podstawowe działania językowe: produktywne (monologowe) i interakcyjne (dialogowe). • Na poziomach egzaminacyjnych student ma możliwość odsłuchania nagrań z przykładowymi wypowiedziami egzaminacyjnymi. Opracowanie swoim „rozmachem” dydaktycznym przypomina w dużym stopniu kompletny podręcznik do nauki polszczyzny. To duży sukces, który pokazuje, że jego Autorkom udało się podejść do rozwijania umiejętności ustnej produkcji językowej w sposób całościowy. Moja końcowa ocena opisywanego materiału jest bardzo wysoka. Emanuje od niego profesjonalizm dydaktyczny i duże doświadczenie lektorskie jego Autorek. Powinien zająć ważne miejsce wśród nowoczesnych opracowań do nauczania polszczyzny jako języka obcego i drugiego. – z recenzji prof. dr hab. Przemysława E. Gębala Podręcznik „Mówię po polsku. Ćwiczenia dla obcokrajowców” autorstwa Moniki Gworys i Anny Mądreckiej to bardzo wartościowa, długo oczekiwana pozycja, wypełniająca poważną lukę na rynku wydawniczym w zakresie nauczania języka polskiego jako obcego. Po raz pierwszy otrzymujemy pełny zestaw materiałów dydaktycznych umożliwiający uczenie się, nauczanie i ocenianie ustnych działań językowych. – z recenzji prof. dr hab. Iwony Janowskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Testuj Swój Polski)
FONETYKA to nowa pozycja z serii TESTUJ SWÓJ POLSKI. Obcokrajowcy znajdą tu szeroki wybór ćwiczeń poświęconych wymowie i różnicowaniu m.in. kłopotliwych głosek szeregu ciszącego (ś, ź, ć, dź), szumiącego (sz, ż, cz, dż), grup spółgłoskowych (ść, szcz, źdź, żdż) czy samogłosek nosowych ą, ę. Zawarte w FONETYCE zadania pomogą też sprawdzić i usystematyzować wiadomości związane z intonacją, akcentem i zjawiskami fonetycznymi, zachodzącymi w języku polskim w obrębie samego słowa, jak i całego zdania. Integralną częścią FONETYKI są nagrania, służące m.in. prezentacji wzorcowej wymowy wszystkich samogłosek i spółgłosek. Dzięki nagraniom osoby uczące się języka polskiego jako obcego mogą doskonalić percepcję i różnicowanie wybranych głosek, a także mają możliwość skonfrontowania swojej wymowy z modelową wymową polskich lektorów. Ćwiczenia zawarte w FONETYCE przeznaczone są do pracy indywidualnej, ale mogą być też wykorzystywane przez nauczycieli na kursach grupowych jako materiał uzupełniający zajęcia. Do poprawnego wykonania ćwiczeń nie jest potrzebna znajomość określonego słownictwa czy gramatyki, dlatego z FONETYKĄ mogą pracować studenci z poziomów A1-A2, a nawet osoby rozpoczynające dopiero naukę języka polskiego. Książka zawiera: 70 różnorodnych ćwiczeń fonetycznych wraz z kluczem nagrania do większości ćwiczeń ciekawostki dotyczące zjawisk fonetycznych praktyczne informacje na temat powstawania i różnicowania głosek zestawienie głosek polskich z ich odpowiednikami w języku angielskim humorystyczne rysunki ułatwiające zrozumienie wybranych zagadnień fonetycznych słowniczek PL / ENG / DE
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gry i zabawy językowe : język polski jako obcy / Ewa Kołaczek. - Kraków : Prolog Szkoła Języków Obcych, 2019. - Teka (24 strony, 66 kart tablic) : ilustracje kolorowe ; 30 cm.
(Testuj Swój Polski)
GRY I ZABAWY JĘZYKOWE to starannie opracowany zestaw pomocy dydaktycznych do nauki języka polskiego jako obcego, stworzony z myślą o nauczycielach, którzy chcą w atrakcyjny sposób prowadzić swoje zajęcia zarówno grupowe, jak i indywidualne (NOWOŚĆ). 66 plansz formatu A4 zawiera różnorodne zadania aktywizujące: quizy, rozsypanki, gry, ćwiczenia z lukami, karty ze scenkami sytuacyjnymi itd. W połączeniu z bogatym materiałem ilustracyjnym są one doskonałym narzędziem, które ma na celu pomóc studentom w utrwaleniu słownictwa i opanowaniu podstawowych struktur z poziomu A0/A1. Proste, intuicyjne zadania zachęcają do jak największej aktywności językowej oraz stwarzają wiele okazji do zabawy i integracji grupy. Odpowiednio usztywnione plansze nadają się do wielokrotnego użytku. Poszczególne części gier są gotowe do wycięcia, a w zależności od potrzeb nauczycieli plansze można dodatkowo kopiować. GRY I ZABAWY JĘZYKOWE mogą być wykorzystywane na zajęciach grupowych oraz na lekcjach indywidualnych. Dołączona do zestawu broszura zawiera opis wszystkich gier wraz z praktycznymi wskazówkami oraz różnymi wariantami realizacji poszczególnych zadań. Zeszyt z instrukcjami zawiera także tabele z podpowiedziami, które z gier można wykorzystać jako materiał uzupełniający lub powtórzeniowy w pracy z podręcznikami HURRA!!! Po polsku 1 oraz SURVIVAL POLISH CRASH COURSE. Jednak GRY I ZABAWY JĘZYKOWE, ze względu na swój uniwersalny charakter, mogą być używane na wszystkich kursach na poziomie A0/A1.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
KRZYŻÓWKI DLA UCZĄCYCH SIĘ JĘZYKA POLSKIEGO to publikacja, która powstała z myślą o cudzoziemcach rozpoczynających przygodę z językiem polskim. Praca ma na celu usystematyzowanie i utrwalenie słownictwa wprowadzanego na poziomie A1 . Pogrupowana tematycznie leksyka została ujęta w atrakcyjną formę 22 krzyżówek, w których zamiast tradycyjnych, tj. słownych, objaśnień do poszczególnych haseł posłużono się ilustracjami. Tym sposobem rozwiązujący koncentrują się wyłącznie na słownictwie dotyczącym konkretnego tematu i nie napotykają trudności związanych z rozumieniem opisu haseł. Książka doskonale sprawdzi się zarówno w pracy indywidualnej (np. jako pomoc przy powtórkach), jak i na lekcji (np. jako niebanalne podsumowanie zajęć).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej